Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Samorządowy portal internetowy

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu

POMOC SPOŁECZNA

Wsparcie potrzebującym

Filtrowanie aktualności

data od

data do

W czasie tegorocznych wędrówek po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej Uczestnicy ŚDS-u odwiedzili gotycki zamek biskupów krakowskich czyli warownię siewierską. Wycieczka cieszyła się sporą popularnością wśród naszych Uczestników. Jako, że tegoroczny lipiec nas nie rozpieszczał przenosiliśmy wyprawę na drugi termin. W dniu 20 lipca doczekaliśmy się okienka pogodowego, po wielu chłodnych i ulewnych dniach nastał ten wyczekany, pogodny i słoneczny. W sumie 20 uczestników i 3 instruktorów terapii zajęciowej wsiadło do autobusu i wyruszyło na zamek w Siewierzu. Pogoda była coraz piękniejsza, zamek przywitał nas w pełnym słońcu. Na zamku weszliśmy na wieżę widokową i podziwialiśmy panoramę okolicy. Potem poszliśmy do zamkowych piwnic. Oczywiście robiliśmy dziesiątki zdjęć. Pani terapeutka opowiedziała historię zamku i legendę o zamieszkującej go Czarnej Damie. Następnie spacerkiem poszliśmy Traktem Biskupim na Rynek. Po drodze mijaliśmy barokowy kościół św. Macieja, kościół św. Walentego i zabytkowe domy. Na Rynku czekała na nas przyjemna i sympatyczna rzeźba zdobiąca fontannę czyli Panny Siewierskie. Po zrobieniu obowiązkowego zdjęcia poszliśmy na wymarzone lody, z których słynie Siewierz. Nikt sobie nie żałował tej wakacyjnej przyjemności. Po deserze przyszedł czas na danie główne czyli obiad w Jędrusiowej Izbie. Z tarasu tej restauracji mieliśmy wspaniały punkt widokowy na cały siewierski rynek. Późnym popołudniem wróciliśmy do Zawiercia. W rewelacyjnych nastrojach rozpoczęliśmy weekend. To była udana, spokojna wycieczka w letni, słoneczny dzień.

LIP

Przeciwdziałanie przemocy i uzależnieniom

Logo serwisu.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.