Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Samorządowy portal internetowy

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu

POMOC SPOŁECZNA

Wsparcie potrzebującym

Filtrowanie aktualności

data od

data do

W dniach 21.06.2013 – 30.06.2013 uczestnicy ŚDS przebywali na turnusie rehabilitacyjno – wypoczynkowym w malowniczych Międzyzdrojach. W turnusie brało udział 14 uczestników i 2 opiekunów. Głównymi celem wyjazdu była rehabilitacja uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy, a także bliższe poznanie regionu Pomorza Zachodniego, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii, a także upowszechnienie form aktywnego wypoczynku.

Przed wyjazdem uczestnicy zapoznali się z regulaminem wycieczki. O godz. 18.00 wyruszyliśmy w drogę. Przemieszczaliśmy się pociągiem poznając uroki trasy Zawiercie – Międzyzdroje.

Podczas naszych wędrówek poznaliśmy piękne miejsca Wolińskiego Parku Narodowego: Wzgórze Zielonka i Kawczą Górę.

Relaksując się spacerowaliśmy wzdłuż wybrzeża klifowego, podziwiając zachód słońca. W kroplach deszczu przeszliśmy Aleją Gwiazd. Mogliśmy porównać własne dłonie z odciskami największych gwiazd polskiego kina.

Następnym punktem zwiedzania było Wzgórze Gosań, na którym znajduje się najwyższy punkt klifowego wybrzeża Wolińskiego Parku Narodowego. Aby zdobyć szczyt musieliśmy przejść 400 metrowy odcinek. Nie było to łatwe, wielu z nas dostało zadyszki wchodząc malowniczą ścieżką. Przy sprzyjających warunkach można było zobaczyć odległe Świnoujście, a także niemieckie miejscowości.

Następnego dnia udaliśmy się w podróż w kierunku Świnoujścia. Wytrwali zdobyli liczącą ponad 300 schodów latarnię morską, z jej szczytu mogliśmy podziwiać przepiękne widoki.

Kolejnym punktem zwiedzania był Fort Gerharda. Na teren obiektu wpuszczał nas Adiutant przebrany w pruski mundur. To była ciekawa lekcja historii, mogliśmy poznać wiele ciekawostek, zwiedzić muzeum, a także przeżyć wojskową przygodę.

Kolejną atrakcją było Jezioro Turkusowe znajdujące się w miejscowości Wapnica. Jest to jezioro sztuczne, utworzone w miejscu byłej kopalni kredy, stąd niezwykła barwa wody.

Po skończonym zwiedzaniu poszliśmy na pyszne lody i kawę to pobliskiej tawerny.

W kolejnym dniu atrakcją był rejs statkiem wycieczkowym po Bałtyku. Z przystani na końcu mola wsiedliśmy do statku Adler – Schiffe. Podczas rejsu odwiedziliśmy pobliskie niemieckie miasteczka: Bansin, Heringsdorf i Alhbeck. Było to niesamowite przeżycie.

W wolnych chwilach spędzaliśmy czas na promenadzie. Jest to miejsce, w którym skupia się całe wakacyjne życie Międzyzdrojów, można tam odpocząć, a także zobaczyć występy rozmaitych zespołów muzycznych.

Zwiedziliśmy również Muzeum Figur Woskowych. W muzeum można zobaczyć rzeźby znanych aktorów i postaci filmowych, a także bohaterów kreskówek oraz muzyków.

Zobaczyliśmy także Zagrodę Pokazową Żubrów. Znajduje się ona w niewielkiej odległości od centrum Międzyzdrojów. Dotarliśmy tam podczas półgodzinnego spaceru. W zagrodzie znajduje się kilka żubrów, sarny i orły bieliki.

Będąc nad morzem nie mogliśmy zapomnieć o tradycjach kulinarnych tego regionu. Siedząc w kutrach mogliśmy spróbować regionalnych przysmaków.

Tradycyjnie na zakończenie turnusu rehabilitacyjnego uczestnicy wycieczki kupili pamiątki. Pełni nowych doznań i wrażeń wróciliśmy do Zawiercia.

LIP

Przeciwdziałanie przemocy i uzależnieniom

Logo serwisu.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.