Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

data od

data do

WYCIECZKA – ZAMEK W OGRODZIEŃCU I SMOLENIU, DOLINA WODĄCEJ, PUSTYNIA BŁĘDOWSKA
Dnia 16.07.2009r. podopieczni Środowiskowego Domu Samopomocy uczestniczyli w wakacyjnej wycieczce po Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej organizowanej przez MOK w Zawierciu. Wraz z dziećmi i młodzieżą z Zawiercia i Łośnic pojechaliśmy autokarem do Podzamcza gdzie zwiedzaliśmy ruiny średniowiecznego zamku Ogrodzieniec. Pani przewodnik opowiedziała nam o historii zamku. Mogliśmy obejrzeć wystawy na zamku: Katownię, Średniowiecze, Muzeum Zamkowe. W Katowni znajdują się narzędzia tortur. Wystawa Średniowiecze pokazuje stroje, biżuterię, uzbrojenie i wyposażenie domostw. W muzeum Zamkowym obejrzeliśmy makiety zamku, detale architektoniczne, zdjęcia z filmu Andrzeja Wajdy pt „Zemsta”. Po obejrzeniu ruin zamku poszliśmy do XIX wiecznej kapliczki, w środku której znajduje się żelazna kula armatnia z czasów potopu szwedzkiego. Następnie autokarem pojechaliśmy do Smolenia. Obejrzeliśmy tam ruiny gotyckiego zamku Pileckich z XIV w. , spacerując Doliną Wodącą doszliśmy Biśnik. W jej kompleksie znajduje się Jaskinia na Biśniku i Jaskinia Psia, w których obecnie przeprowadzane są prace archeologiczne. Po spacerze, zmęczeni pojechaliśmy na Pustynię Błędowską – największy w Polsce obszar lotnych piasków. Po obejrzeniu panoramy pustyni wróciliśmy do Zawiercia. Wycieczka dostarczyła nam mnóstwo niezapomnianych wrażeń.

LIP

Przeciwdziałanie przemocy i uzależnieniom

Logo serwisu.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Odpoczynek w lesie

Zdjęcie: Ogrodzieniec

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.