Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Samorządowy portal internetowy

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu

POMOC SPOŁECZNA

Wsparcie potrzebującym

Filtrowanie aktualności

data od

data do

Uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Zawierciu odpoczywali w dn. 8.07.2014.-18.07.2014. w nadmorskiej miejscowości - w Łebie.

W wyjeździe uczestniczyło 14 domowników i 2 opiekunów.

Poznaliśmy wszystkie atrakcje, jakie proponuje Łeba. Obejrzeliśmy Kościół Rybacki pod wezwaniem NMP z roku 1683, a w nim obraz Maxa Pachsteina namalowany na prześcieradle farbami używanymi przez rybaków do naprawy łodzi, przedstawiający Maryję stojącą na kuli ziemskiej, zanurzonej w morskich falach.

Spacerując uliczkami Łeby zobaczyliśmy najstarszy dom w Łebie. Na frontowej belce można jeszcze odczytać niezatarte łacińskie zdanie, którego treść w tłumaczeniu brzmi : „ Bóg jest moim obrońcą i wspomożycielem. Panie nie opuszczę cię, Ty mnie przecież błogosławisz Johann Mampe ”18 lipca 1723r.

Widzieliśmy także Hotel Neptun postawiony w 1905 roku. Swym wyglądem przypomina średniowieczny zamek. Tajemniczości i powagi dodaje hotelowi świetne usytuowanie -na skarpie wydmy tuż przy morzu.

Spacerowaliśmy promenadą wzdłuż portu rybackiego, w pobliżu której znajdują się charakterystyczne, niskie domki rybackie z XIX wieku i punkty gastronomii oferujące kuchnie regionalną, co wspaniale podkreśla atmosferę kurortu nadmorskiego. Spacerując po molo widzieliśmy kapitanat portu oraz przeciwmgielny historyczny dzwon, na którym umieszczono wizerunek Św. Mikołaja i Jakuba- patronów ludzi morza.

Płynęliśmy statkiem pasażerskim Kasieńka po morzu. Rejs ten dostarczył nam dużo wrażeń, gdyż rozbijające się fale o brzeg statku zmoczyły nam ubrania.

Oglądaliśmy także ruchome wydmy. Podróż do nich zaczęliśmy jadąc kolejką przypominającą swym wyglądem starą „ciuchcię”ciągnącą malutkie wagony.

Kolejny etap podróży to rejs statkiem po Jeziorze Łebskim, a następnie spacer przez Słowiński Park Narodowy. Nagrodą po wyczerpującym spacerze były niezapomniane widoki Wydm Ruchomych, które są niewątpliwie atrakcją turystyczną.

Położone one są między Jeziorem Łebsko a morzem. Najwyższa z wydm to Wydma Łącka. Ruchome piaski tworzą przepiękny pustynny krajobraz unikatowy w Europie, zwany często polską Saharą. Wracając ze spaceru po Ruchomych Wydmach zwiedziliśmy Wyrzutnię Rakiet. Wyrzutnia Rakiet to tajny niemiecki poligon z 1940r.

Tutaj oglądaliśmy bunkier, a w nim wystawę fotograficzną, lej startowy dla rakiet, elementy broni, wojskowy motocykl, resztki polskich wyrzutni rakiet meteo.

W czasie pobytu w Łebie odpoczywaliśmy często na szerokich piaszczystych plażach, kąpaliśmy się w morzu. Pogoda nam dopisała, było ciepło i słonecznie.

I tak wszystko co dobre kiedyś musi się skończyć. Dnia 19.07.2014r. rano wróciliśmy do Zawiercia.

„ Oto wspomnienia z pobytu w Łebie naszych uczestników”.

„Byłem nad morzem

Było też jezioro-
 nie znam jego nazwy
 skąpane wśród fal”

„Główną atrakcją Łeby, która rozciąga się wzdłuż morskiego wybrzeża jest Słowiński Park Narodowy, szczególnie jego część „ruchome wydmy''.

Wrażenia wizualne z wydm są porównywalne z pobytem na pustyni Sahara. Coś niesamowitego, góry, doliny usypane z białego krystalicznego piasku, a na poboczu martwy las...

SIE

Przeciwdziałanie przemocy i uzależnieniom

Logo serwisu.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.