Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

Samorządowy portal internetowy

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu

POMOC SPOŁECZNA

Wsparcie potrzebującym

Filtrowanie aktualności

data od

data do

Wycieczka uczestników ŚDS do Kudowy-Zdrój.

W dniach 13.09.2021 – 16.09.2021r. grupa 17 uczestników z 2 terapeutami z ŚDS była na wycieczce w Kudowie-Zdrój.

W pierwszym dniu pobytu oglądaliśmy uroczy Ogród Japoński w Jarkowie. Po kolacji zwiedzaliśmy Kudowę-Zdrój pojazdem elektrycznym z przewodnikiem, który w bardzo ciekawy i interesujący sposób opowiadał nam o historii tego miasta. Pokazywał nam miejsca warte zwiedzenia.

W drugim dniu odwiedziliśmy Zamek Książ w Wałbrzychu. Pani przewodnik przybliżyła nam historię zamku, który skrywa wspomnienia o ludziach, wydarzeniach i jego zakątkach.

Kolejny dzień spędziliśmy bardzo intensywnie - byliśmy w Kaplicy Czaszek w Czermnej, potem podążaliśmy szlakiem ginących zawodów w Kudowie-Zdrój. Zobaczyliśmy tutaj pokaz garncarstwa, zwierzyniec, wiatrak, kuźnie i chatkę robótek ręcznych. W domu chleba mieliśmy okazję spróbować wiejskiego chleba ze smalcem. Następnie pojechaliśmy do Skansenu w Pstrążnej, a właściwie Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego. Z przewodnikiem mogliśmy podziwiać wnętrze chat wiejskich, stare meble i wyposażenie gospodarskie pochodzące z okresu od XVIII do początku wieku XX. Wieczory spędzaliśmy spacerując po Parku Zdrojowym. Byliśmy zachwyceni podświetlonymi instrumentami muzycznymi znajdującymi się w Parku Muzycznym.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy bajkowy Zamek w Mosznej. Wypiliśmy przepyszną kawę w kawiarni zamkowej. Pełni wrażeń i pozytywnej energii wróciliśmy do Zawiercia.

WRZ

Przeciwdziałanie przemocy i uzależnieniom

Logo serwisu.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:

Uruchom

Wstrzymaj

Przewiń animację o jedno pole w lewo.

Przewiń animację o jedno pole w prawo.